Kurs stylizacji rzęs lub brwi to pierwszy krok w karierze każdej stylistki. Ale co dalej? Jak zrobić portfolio, zdobyć praktykę, znaleźć pierwsze klientki? Poniższe porady pomogą Ci wziąć rozpęd w nowym zawodzie i już wkrótce będziesz mogła zacząć działać na pełnych obrotach.
1. Ćwicz!
Jak wiadomo, praktyka czyni mistrza. Im więcej zabiegów wykonasz, tym lepiej będziesz się czuła w swoim fachu, łatwiej będziesz unikała błędów i zyskasz pewność siebie, która otworzy Ci wiele możliwości. Umiejętności i wiedzę już masz – zdobyłaś je na szkoleniu. Teraz pora dojść do wprawy. Możesz ćwiczyć na manekinie treningowym – taki trening pozwoli Ci popracować nad koordynacją ruchową i sprawnością wykonywania zabiegów. Ale warto też, żebyś miała możliwość ćwiczyć na żywych modelkach – na początku np. koleżankach, osobach z rodziny – bo dopiero wtedy poczujesz prawdziwy kontakt z ciałem człowieka i będziesz mogła się z nim oswoić.
2. Szukaj zaufanych modelek.
Wiadomo, że na początku warto wykonywać zabiegi na osobach z najbliższego otoczenia. Nie tylko dlatego, że w razie jakiejkolwiek wpadki będą miały mniej pretensji 🙂 Ale także dlatego, że Ty sama będziesz się czuła swobodnie i łatwiej będzie Ci opanować zdenerwowanie towarzyszące pierwszym zabiegom.
Kiedy będziesz chciała poszerzyć portfolio, pierwsze aplikacje na obcych osobach możesz wykonywać za darmo lub za cenę użytych materiałów. Dopiero kiedy zaczniesz czuć się pewnie jako stylistka, ustal adekwatną cenę za zabieg.
Pamiętaj, żeby odpowiednio zadbać o wszystkie formalności związane z wykonywaniem zabiegów oraz z udostępnianiem wizerunku modelek i klientek. Miej przygotowane wszystkie formularze i zgody. Bądź gotowa na to, żeby odpowiedzieć na ewentualne pytania i rozwiać jakiekolwiek wątpliwości.
3. Zadbaj o reklamę.
Portfolio to Twoja wizytówka, więc:
- rób atrakcyjne zdjęcia i filmy, które będą działały jako dobra reklama w mediach społecznościowych i na innych kanałach komunikacji z klientami,
- wybieraj modelki, o których będzie można wyraźnie zauważyć różnicę między “przed” i “po” – zwróć uwagę na to, jakie są ich naturalne rzęsy lub brwi, jak osadzone są oczy itd.
- zadbaj o atrakcyjną oprawę graficzną swoich materiałów.
Poza tym zacznij się ogłaszać lokalnie – np. w grupach na Facebooku, na profilach typu Spotted itd. Zostaw swoje wizytówki lub ulotki reklamowe np. u zaprzyjaźnionego fryzjera. Przygotuj wizytówkę firmy w Google, żeby łatwo było Cię wyszukać i zlokalizować. I pamiętaj, żeby pozostawać w stałym i autentycznym kontakcie z klientami w mediach społecznościowych i za pośrednictwem innych kanałów komunikacji. Proś znajomych o udostępnienia i komentowanie postów, a swoje modelki i pierwsze klientki – o zostawianie rekomendacji.
***
Trochę cierpliwości i już wkrótce nadejdzie moment, w którym zaczniesz zarabiać na swoich zabiegach. Na początku trzeba zainwestować trochę funduszy i oczywiście czasu. Ale kiedy już wieść o Twoich usługach rozejdzie się po okolicy, a ich jakość będzie odpowiednio potwierdzona bogatym i atrakcyjnym portfolio, możesz być pewna, że sukces sam zapuka do Twoich drzwi. Powodzenia!