Social media to potężne narzędzie marketingowe. Obecnie praktycznie każdy korzysta z mediów społecznościowych. Platform jest wiele, a ich charakterystyka i cele różnią się od siebie. Bez wątpienia prowadząc własny biznes warto korzystać z możliwości, które stwarzają media społecznościowe. W branży beauty bezpośredni kontakt z klientem i odpowiednia reklama usług mają kluczowe znaczenie. Dlatego jeśli jesteś stylistką rzęs lub brwi i chcesz dotrzeć do jak największej liczby klientów, social media mogą Ci otworzyć furtkę do sukcesu.
Social media w branży beauty – najważniejsze korzyści
O plusach korzystania z social mediów można pisać długo. Skupmy się na najważniejszych korzyściach, które widać wyraźnie w przypadku usług oferowanych w branży kosmetycznej.
- Media społecznościowe umożliwiają docieranie do szerokiego grona potencjalnych klientów w sposób bardzo naturalny i nienachalny. Posty w social mediach są formą reklamy, która znacznie różni się od reklam na stronach internetowych czy w telewizji. Są bardziej spersonalizowane i pozwalają nawiązać bezpośredni kontakt z klientami.
- Drugą ważną kwestią jest to, że to Ty jesteś nadawcą treści. Decydujesz, które usługi chcesz promować i w jaki sposób to robić. Masz realny, bezpośredni wpływa na tworzenie wizerunku swojej marki.
- Promowanie usług w mediach społecznościowych może być zupełnie darmowe, a to kolejna duża zaleta tego rozwiązania. Można oczywiście wykupić reklamy czy posty sponsorowane, jednak nie jest to konieczne dla osiągnięcia wysokich wyników. Dobre treści – wysokiej jakości zdjęcia, atrakcyjne teksty, chwytliwe hasła – będą pracowały na Twój sukces również bez wkładu finansowego.
- Profile w social mediach zwiększają wiarygodność firmy. Klienci lubią mieć bardziej osobisty kontakt z usługodawcami, a media społecznościowe właśnie to umożliwiają. Ponadto profile społecznościowe to przestrzeń, gdzie można wyrażać opinie i komentarze dotyczące danej działalności. Takie autentyczne recenzje sygnowane własnym nazwiskiem to najlepsza reklama i potwierdzenie jakości usług.
- Warto też dodać, że profile społecznościowe są często miejscem do dyskusji na tematy urody, mody czy trendów kosmetycznych. Przyciągają dużą liczbę odbiorców i pomagają tworzyć całe społeczności. To z kolei przekłada się na większą popularność usług.
Z jakich social mediów warto korzystać w branży kosmetycznej?
Tak naprawdę wszystkie dostępne kanały można dobrze wykorzystać marketingowo. Przykładowo, fanpage na Facebooku umożliwia klarowny i bezpośredni kontakt z klientami, a Instagram i TikTok pozwalają na promowanie usług z użyciem zdjęć i filmów, co oddziałuje na wyobraźnię i przyciąga uwagę.
Każda platforma społecznościowa daje też użytkownikom możliwość łatwego wglądu w ofertę usługową. Klient może zapoznać się z ofertą salonu bez wychodzenia z domu, w każdej dogodnej dla niego chwili.
***
Umiejętność odpowiedniego promowania swoich usług w internecie jest bardzo ważna. Dlatego na szkoleniach w Akademii Patrycja Zielińska poruszamy również tę tematykę. Uczymy fotografować efekty pracy i podpowiadamy, w jaki sposób trafiać do nowych osób oraz utrzymywać dobre relacje ze stałymi klientami. Jeśli chcesz zgłębić ten aspekt pracy stylistki, zapraszamy na nasze kursy!