W każdym miejscu, w którym oferowane są produkty lub usługi na sprzedaż, powinien być dostępny przejrzysty cennik. Kiedy idziesz do sklepu, wiesz, ile zapłacisz za dany produkt i możesz świadomie zdecydować, czy chcesz go kupić, czy nie. Podobnie powinno być w salonie kosmetycznym. Cena każdej usługi powinna być podana z góry. Brak widocznego cennika lub zbyt szerokie widełki cenowe dla poszczególnych zabiegów mogą sugerować, że stylistka nie jest zbyt profesjonalna lub ma ukryte zamiary – chce zmylić klientki lub zawyżyć ceny.
W wielu salonach kosmetycznych i innych placówkach działających w branży beauty brak przejrzystego i aktualnego cennika jest dużym problemem. Tak naprawdę najwięcej tracą na tym sami usługodawcy. Jeśli klient za każdym razem musi zapytać o cenę usługi zanim zapisze się na zabieg, może się zniechęcić i zrezygnować. Takie informacje jak rodzaj i ceny usług powinny być dostępne dla klientów bez konieczności wysyłania prywatnych wiadomości czy wykonywania telefonów. Podobnie zresztą jak adres salonu – trudno byłoby przecież wymagać od klientów, że będą dzwonić i pytać, gdzie mają się udać na zabieg. Potraktuj informacje o cenach usług jak tak samo podstawowe co adres salonu.
Cennik usług na widoku
Jeśli prowadzisz działalność w branży beauty, zadbaj o to, aby Twój cennik był widoczny i aktualny. W ten sposób sprawisz, że każdy klient będzie czuł się poinformowany, a jego zaufanie i przekonanie co do Twojej uczciwości z pewnością pozytywnie wpłynie na Waszą relację.
Co zrobić, żeby cennik usług gabinetu kosmetycznego był widoczny?
Przede wszystkim pamiętaj o tym, gdzie i jak klienci szukają usług kosmetycznych. Prawdopodobnie najczęściej zaglądają na media społecznościowe, wpisują zapytanie w Google lub korzystają z aplikacji do rezerwacji wizyt. Dlatego cennik usług Twojego gabinetu powinien być:
- wyeksponowany na stronie internetowej – najlepiej pod oddzielną zakładką,
- umieszczony w widocznym miejscu w mediach społecznościowych, np. jako przypięty post na Facebooku, jako zdjęcie w tle, wyróżniona relacja na Instagramie itp.
- przejrzyście rozpisany w każdej aplikacji, z której korzystasz jako usługodawca.
O zmianach w cenniku możesz też informować na bieżąco w mediach społecznościowych. Dzięki temu Twoi stali klienci nie będą zaskoczeni, jeśli podczas wizyty okaże się, że ceny wzrosły. Warto również umieścić wydrukowany cennik w widocznym miejscu w salonie.
Co jeszcze możesz zrobić?
- Zadbaj o treść cennika: umieść w nim nazwy zabiegów i ich krótki opis, szacowany czas trwania, cenę lub ewentualnie widełki cenowe (z precyzyjną informacją o tym, od czego zależy różnica w cenie).
- Zadbaj o formę graficzną: niech informacje będą przejrzyście rozpisane, a grafika spójna z identyfikacją wizualną Twojej marki.
Dlaczego to ważne, żeby cennik był zawsze aktualny?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: nikt nie chciałby zapłacić za usługę więcej niż pierwotnie zakładał. Informując klienta, że cena będzie wyższa niż ta, której się spodziewał przy rezerwacji wizyty, skutecznie go do siebie zniechęcisz. Takie sytuacje zawsze budzą niesmak, nawet jeśli sama usługa przebiega bez zarzutu.
Pamiętaj, że cena jest bardzo ważnym kryterium wyboru salonu czy konkretnej usługi. Prezentując swoje ceny klientom, dajesz im możliwość podjęcia świadomej decyzji, pokazujesz, że szanujesz ich czas i budujesz z nimi lepszą relację.