Blog

Skręty rzęs – jakie są i co oznaczają?

Skręty rzęs to inaczej profile podkręcania rzęs. Nazwa ta odnosi się do wyglądu rzęs, który uzyskuje się podczas stylizacji. Wiele klientek pyta swoje stylistki, co oznaczają literki, np. A, J, D i inne nieznane im skróty. Warto, abyś jako stylistka potrafiła na te pytania zrozumiale odpowiedzieć. Podczas kursów stylizacji rzęs wszystkie te profile są oczywiście szczegółowo omawiane, a konkretne stylizacje wielokrotnie ćwiczone. Warto jednak zrobić małe podsumowanie dla wszystkich zainteresowanych tematem osób – zarówno stylistek, jak i klientek.

Różne marki – różne nazwy skrętów rzęs

Nazewnictwo niestety różni się w zależności od marki rzęs syntetycznych, dlatego często skróty są mylące lub nieoczywiste. Podstawową regułą jest to, że im wcześniejsza litera alfabetu, tym zwykle podkręcenie jest lżejsze. W związku z tym skręt B prawdopodobnie będzie delikatniejszy niż skręt D. Jednak najważniejsze jest to, aby stylistka dokładnie znała produkty, na których pracuje i przeprowadziła wywiad z klientką, wypytując o jej oczekiwania. Może się okazać, że dotychczas miała ona do czynienia z produktami innej marki, których nazewnictwo było inne. Dzięki odpowiedniemu wywiadowi i precyzyjnej komunikacji stylistka będzie w stanie najlepiej dopasować stylizację do potrzeb i oczekiwań swojej klientki.

Podkręcenie rzęs – skróty nie zawsze oczywiste

Na rynku pojawiają się także rzęsy z innymi niż standardowe oznaczeniami. Przykładowo:

  • Skręt A i J to rzęsy niemal prawie proste. Są używane raczej rzadko (zazwyczaj do męskich stylizacji).
  • Skręt CC i C+ to rzęsy z mocniejszym podkręceniem, ale zachowujące naturalny wygląd.
  • Skręt DD i D+ to rzęsy bardzo silnie podkręcone, używane zwykle nie na całej szerokości powieki, ale jedynie dla podkreślenia konkretnego miejsca na oku (np. w celu ukrycia opadającej powieki).

Dlaczego warto zagłębić się w temat profili podkręcania rzęs?

Jako stylistka rzęs, powinnaś być świadoma różnych oznaczeń produktów w różnych markach. Gdy pracujesz na nowych produktach, sprawdź, czym się różnią od poprzednich. Nową klientkę zawsze wypytaj o jej oczekiwania. Dzięki temu będziesz pewna, że dobrze ją zrozumiałaś i będziesz w stanie wykonać dobrze dobraną stylizację.

Natomiast jako klientka salonu piękności, zwłaszcza kiedy decydujesz się na współpracę z jakąś stylistką po raz pierwszy, możesz podczas wizyty powiedzieć, jakie do tej pory miałaś zakładane rzęsy. Jeśli nie jesteś pewna, po prostu opowiedz dokładnie jakiego efektu oczekujesz. Możesz posiłkować się zdjęciami, katalogami lub broszurami oraz zapytać stylistkę o dostępne w salonie możliwości.